Ringsted Festival 2023

Siden begyndelsen af 2005 har Ringsted Festival manifesteret sig som et kærligt og festligt møde mellem alle aldre og personligheder. Festivalen besøges af ca. 12.000 gæster, hvoraf 4.000 er campister. Vi producerede kampagnen for dem i 2022, og i 2023 var Ringsted Festival igen på udkig efter et produktionsteam til at håndtere både daglige produktioner og en større kompilation, der fungerer som hovedkampagnevideo for næste års festival.

8

Klient:

Strategisk ledelse: Emil Malthe Eilertsen, Jesper Kolbe Vedersø & Julius Sønderhave

Kreativ ledelse: Julius Sønderhave & Jens Haugaard

Tidsrum: August 2023

Hovedfokus: Salg af billetter

Vores udførelsesmetode

Tilpasning af forventninger

Briefen fra kunden bad os om at skabe tre daglige produktioner, som alle skulle være konceptuelt forskellige fra hinanden. Vi indledte en kreativ proces, hvor vi gennem referencer og vores egne ideer fandt frem til tre daglige koncepter, der adskilte sig fra hinanden og kunne underholde gæsterne hver dag, inden de skulle tilbage til festivalpladsen. Produktionen krævede et team på 5 personer: En fotograf, en redaktør, en runner og en projektleder, der kunne holde styr på deadlines og leverancer.

Dagene med optagelser

På festivalen blev der lagt en stram tidsplan, så vi var sikre på, at vi fik det rette indhold til den samlede stemningsfilm, samt at det daglige koncept også blev filmet. Det krævede at projektlederen havde det fulde overblik over koncerter samt de dækbilleder, der var med til at skabe fortællingen. Efter sidste koncert blev alt materiale klargjort så klipperen kunne påbegynde klippearbejdet tidligt dagen efter. Denne proces gentog vi tre dage i streg, så der hver eneste dag var færdige optagelser af dagen forinden. 

Redigering og levering

Redigeringsarbejdet i dette projekt var todelt, da vi både skulle levere løbende, og en større samlet film, der baserede sig på alle festivalens dage. Den store film skulle spille på alle de værdier, kendetegn og følelser, som folk forbinder med festivalen, så Ringsted Festival kunne bruge den som markedsføring til næste års festival. Det var essentielt at vælge den rigtige musik, finde det rette tempo, der passer til målgruppen, samt at fremhæve alle festivalens kvaliteter. 

Ingen varer fundet.
Ingen varer fundet.

NÆSTE CASE

Ora Mora - Brand awareness-kampagne

Vær kreativ med os

Har du et projekt i tankerne? Vi vil meget gerne høre om det. Book en en gratis kreativ session, så vi sammen kan få dine kreative idéer ud at leve.

Telefon: +45 27 66 60 50 | Email: contact@ducor.dk
Adresse: Larsbjørnstræde 5b, 2. sal, 1454 København K | CVR: 42890782

Udfyld denne formular for at komme i kontakt med os

Tak! Vi har modtaget din anmodning. Vi ser frem til at tale med dig.
Ups! Noget gik galt, da du indsendte formularen.