LABFRESH - SS23 Kampagne

LABFRESH udvikler tøj, der forbliver rent og velduftende i dagevis. De har en mission om, at gøre modebranchen mere bæredygtig ved at engagere forbrugerne til at købe mindre tøj, vaske mindre og beholde det i mange år. 

LABFRESH henvendte sig til os med et ønske om, at hjælpe dem med deres kommende kollektion og kampagne, hvor omdrejningspunktet er, at de er kommet hjem til Danmark igen. De markerede sig med åbningen af deres Flagship store på Købmagergade i København, og ønskede at deres indhold skulle følge trop.

3

Klient:

Strategisk ledelse: Kasper Brandi Petersen

Kreativ ledelse: Julius Sønderhave & Sara Vles

Tidsrum: Februar - marts 2023

Hovedfokus: Konvertering, brand awareness

Vores udførelsesmetode

Tilpasning af forventninger

LABFRESH’ marketing manager, Sara, stod, i samarbejde med vores creative lead, for præproduktionen. Efter et møde, hvor vi blev præsenteret for deres tanker, forberedte vi et moodboard og et treatment med vores tanker, løsninger og muligheder. De ønskede fokus på Danmark, nostalgi og hjemkomst. Udfordringen var, at det var en sommerkollektion, som skulle skydes i februar. Det var derfor vigtigt i præproduktionen at medregne risikoen for dårligt vejr, folk med vinterjakker og ingen grønne blade på træerne. Vi samlede derfor locations i København, som kunne fungere i regnvejr. Derudover skulle vi på vores indendørs location kunne skabe sollys, hvis solen ikke skinnede.

Dagene med optagelser

Optagelserne blev fordelt på to dage, hvor førstedagen blev brugt på at fange Københavns bybillede. Det var den eneste af de to dage, hvor vi havde solskin, hvorfor det var vigtigt for os at skabe sommerillusionen. Vi havde en stram tidsplan med en lang skudliste, hvor vi skulle kombinere stills og video i et tæt samarbejde med vores produktionshold og LABFRESH’ kreative hold. Senere på dagen, tog vi til den indendørs location, hvor vi først skulle lære location at kende, samt hvordan vi skulle lyssætte, så vi kunne bibeholde lyset både ved overskyet vejr og mørke. På dag to havde vi alt gear på plads, hvorfor vi kunne øge effektiviteten og få alt video og alle stills i hus. 

Redigering og levering

På optagelserne gjorde vi brug af både digital og analog film, hvilket giver en naturlig ventetid, da 8mm film er to uger om at blive behandlet og leveret. Det betød, at vi i dette tidsrum kunne få alt digitalt på plads. Først fokuserede vi på billederne og det ønskede look. Vi blev hurtigt enige med LABFRESH om grading, hvorefter vi inden for en uge kunne levere alle billeder redigeret og retoucheret. Samtidigt gik vores klipper i gang med at redigere det første udkast til videoen. Vi brugte digitale optagelser som placeholdere for 8mm filmen. Det gjorde, at de kunne godkende videoen på trods af, at de analoge optagelser stadig ikke var kommet retur. Idet vi fik 8mm filmen leveret, var det nemt at inkorporere i videoen, hvortil vi kunne levere alt materiale samme dag, da alt var godkendt på forhånd.

Ingen varer fundet.
Ingen varer fundet.

NÆSTE CASE

Skivenue - Aftermovie 2023

Vær kreativ med os

Har du et projekt i tankerne? Vi vil meget gerne høre om det. Book en en gratis kreativ session, så vi sammen kan få dine kreative idéer ud at leve.

Telefon: +45 27 66 60 50 | Email: contact@ducor.dk
Adresse: Larsbjørnstræde 5b, 2. sal, 1454 København K | CVR: 42890782

Udfyld denne formular for at komme i kontakt med os

Tak! Vi har modtaget din anmodning. Vi ser frem til at tale med dig.
Ups! Noget gik galt, da du indsendte formularen.